Леонардо да Винчи е първият в света създател на 3D- изображение

Леонардо да Винчи, в допълнение към всички други негови постижения, може би, е и създател на първото в света 3D- изображение, рисувайки два почти еднакви портрета на Мона Лиза .Леонардо да Винчи, в допълнение към всички други негови постижения, може би, е и създател на първото в света 3D- изображение, рисувайки два почти еднакви портрета на Мона Лиза . Художникът е създал две почти идентични копия, които, ако бъдат гледани едновременно, създават впечатление за дълбочина, твърдят германски изследователи.
mona-liza-3d

Ефектът е подобен на този, наблюдаван в насложени изображения, които се използват сега за да се създаде  впечатление за триизмерни картини, често гледани с червени и сини тонирани очила.

Извънредната теория е на Клаус –  Христиан Карбона и Вера Хеслингер,  съобщава Mail Online.

Тя се подкрепя от аналогичен портрет на Мона Лиза, който е открит през 2012 г., нарисуван от самия Леонардо, а не от студент, както се смяташе досега.
Изследователите  анализирали копие, което се нарича „Прадо Мона Лиза“,  в музея Прадо в Мадрид (Испания), както и известния портрет на Мона Лиза, който се пази в Лувъра . Те открили, че в картините има леко изместване от художника (или художниците), които са ги рисували от различни ъгли. Тези точки са разположени на около 6,9 см една от друга, което е сравнимо със средното разстояние между човешките очи.

„Когато за първи път реших да разгледам двете картини, аз открих, че има много малка, но много очевидна за мен разлика в гледните точки “ – казва професор Карбон.

След това учените изследвали как човешкото око възприема обекти от различни ъгли, преди да изпрати  индивидуални двуизмерни изображения в мозъка, като  впоследствие се получава триизмерна картина.

Използвайки тези данни, те стигнали до извода, че двете картини, ако се гледат заедно,  може да са първото стереоскопично изображение в света.

Учените добавят , че те използвали червено – син анаглив при гледането на двата портрета, което потвърждава  теорията за триизмерност на изображението.

Впрочем те признават , че сега е невъзможно да се разбере дали  стереоскопичният ефект на шедьовъра  е случайност, или е съзнателно създаден като част от изследователски проект на Леонардо.

Add Comment